1.osztály
Móni néni, L. Éva néni ismertette meg a gyerekeket a kódolás világával színezéssel és mozgással
Halacska pixelartban
Az apró pixelek pontos helyének megtalálása, azok színezése során fejlődik a megfigyelőképesség, a finommotorika, a szem-kéz koordináció.
Színezés számok mennyiségek szerint
Dobókockával kódolunk
Színezés szám szerint
Forrás:
- mexikói gitáros: https://jf-canecas.pt/img/puzzles-games/31/free-printable-color-number-coloring-pages-2.jpg
- Micimackó: https://jf-canecas.pt/img/puzzles-games/31/free-printable-color-number-coloring-pages.jpg
- vonatszínező: www.okosjatek.hu
Őszi gyümölcsök színezése kódok alapján
Robottánc
2.osztály
B. Éva nénivel a gyerekek nagyon sok izgalmas feladatot oldottak meg. Asztalra csaptak, dobókockával mozgást kódoltak, bébisárkányt színeztek, challenge-ztek, tangrammal állatokat kódoltak és még énekelve is kódoltak.
Helga nénivel kódfejtőztek, sakktáblán kódoltak és Edison robotoztak a gyerekek.
Csapj az asztalra!
Ritmuskódolás tapssal videón mutatott kézjelek és ritmusok alapján.
Pixelart színező
Bébisárkány és beszélő robot- kódolós pixelszínező.
Az apró pixelek pontos helyének megtalálása, azok színezése mely során fejlődik a megfigyelőképesség, a finommotorika, a szem-kéz koordináció.
Forrás: https://sniikt.wordpress.com/2020/06/12/sarkanydocpixel/
Dobj és mozogj!
Szolmizációs hangok kódolása színekkel
Ököl vagy taps? Olvasd a sorokat!
Forrás: https://bartokovi.hu/wp-content/uploads/2020/04/5.-6.-heti-feladatlap.pdf
Állatok tangramba kódolva
Kódfejtő
forrás: Fásy Erika munkája
Sakktáblán kódolunk
A 2.osztály matematika órán a sakktáblán síkbeli tájékozódást gyakoroltak. Sakkfigurák segítségével kódokat adtak meg, melyhez műveletet kapcsoltunk.Pl. V (világos figura, 2-t ér) a G2-n áll. A G2 mezőn 3-as van. Ezért a 3-t meg kell szorozni 2-vel.A S (sötét figura 10-t ér). Ugyanezen a mezőn 10-zel kell megszorozni.
Ismerkedés az Edisonnal
3. osztály
Izgalmas 2 hét volt a 3. osztályosok életében challenge -eztek L.Éva nénivel, Szilvi nénivel korongokkal/kupakokkal kódoltak,bináris számrendszereztek, társasjátékoztak; Betti néninél megismerkedtek 3 padlórobottal (Bee-bot, Edison, Andy), játszottak a padlórobotokkal Gábor bácsi óráján, kódolva színeztek Kata nénivel. Zsuzsa nénivel CodeWeek táncot is megtanultak.
Kezek, lábak, ritmusok
Bal, jobb, bal, jobb!- ritmuskódolás mozgással tanár által mutatott kéz, lábjelek és ritmusok alapján.
Forrás:
Kódolás korongokkal
Gyerekek kód segítségével formát raknak ki, majd betűket kész formákat kódolnak vissza.
Ismerkedés a padlórobotokkal
Játék Edisonnal
Vuk a színkódok világában
Bee-bot a mesék, formák birodalmában
Kódolás kupakokkal
Digit, SET
Bináris kódolás
CodeWeek tánc
4.osztály
4.osztályosok színeztek, mozogtak L. Éva nénivel, Szilvi nénivel kódoltak korongokkal/ kupakokkal és társasjátékoztak.
Zsuzsa nénivel CodeWeek táncot is megtanultak.
Vár helyiérték pixelartban
A szorzás gyakorlása színezés közben.
Forrás:
Dobókockával kódolunk
Kódolás korongokkal
Gyerekek kód segítségével formát raknak ki, majd betűket kész formákat kódolnak vissza.
Kódolás kupakokkal
Digittel kódolunk, SET
A Digit egy szuper-izgalmas logikai játék! A cél a pálcikák ügyes áthelyezésével minél több lapot letenni. Hogy, hogyan? A kártyákból mindenkinek adunk lapokat, majd elhelyezünk az asztal közepére egy mintakártyát. A pálcikákból kirakjuk a mintakártyán lévő ábrát. Aki soron van, az 1 pálcika áthelyezésével kirakja az egyik lapjának a mintáját.
A SET-ben a kártyák négy tulajdonsággal rendelkeznek; színnel, mintával, alakkal és a mintaalakok számával. Három kártya akkor alkot SET-et, ha ez a négy tulajdonság mindegyik kártyánál megegyezik, vagy mindegyiknél eltér.